3 av 4 överväger att byta bank i samband med bostadsaffären

Gå från ett reaktivt kundbemötande till ett proaktivt. Med våra smarta lösningar kan ni möta era bolånekunder vid rätt tid och erbjuda dem en optimal kundupplevelse under bostadsaffären.

 

 

 

Fördelar för banker
Minskat kundbortfall
Effektiv kundsupport vid rätt tid
Utmärkt kundupplevelse
Stärkt kundnöjdhet och lojalitet
Ökad lönsamhet
Vad säger kunderna?

Kundupplevelse och pris är de två viktigaste faktorerna för kunderna vid val av bank. Vidare värderar kunden bankens tillgänglighet samt hanteringstider högt för kundupplevelsen.

Bostadsspekulanterna anser att BudIDs tjänster skapar en bättre och tryggare kundupplevelse genom en kombination av en ökad digital närvaro och personlig service.

Undersökning utförd av BudID 2021
Används av marknadsledande banker som
Tjänster för banker och bolåneinstitut

COMPASS

Banken får insikter om kundens aktiviteter under bostadsaffären och kan bli delaktig och guida kunderna genom bostadsaffärens knepiga och tidskritiska delar.

För bolånekunderna innebär detta att banken finns tillgänglig och blir relevant, vilket ökar kundupplevelsen och lojaliteten.

INCREASE

Ökad exponering av bankens varumärke och tjänster genom BudIDs digitala mäklartjänster. Nya och existerande bolånekunder kan snabbt komma i kontakt med banken och få relevanta erbjudanden anpassade efter sin bostadsaffär. Uppföljning av kund sker genom smarta digitala lösningar eller personlig kontakt.

INTEGRATE

Hjälp kunderna att hålla koll på bostadsaffären genom att samla allt i bankens app. Genom utbyte av data i realtid kan bostadskalkyler och annan relevant information om bostadsaffären integreras så att kunden får en uppdaterad och samlad bild över bostadsaffären i era system eller bankapp.

Skriv in dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig för att berätta mer om våra banktjänster

Anton Winqvist

Urval av bankfunktioner
Smart kommunikation under bostadsaffären

Som bank blir ni tillgängliga för kunden under bostadsaffärens viktigaste moment. Genom smarta kommunikationslösningar mellan bank och bolånekund kan ni ge rätt service vid rätt tidpunkt och prioritera era resurser efter var de behövs mest. För kunden innebär det en ökad kundupplevelse med stärkt kundnöjdhet och lojalitet.

Styrkt finansiering under budgivningen

Nu kan era kunder stärka sin position som budgivare och bli en mer attraktiv köpare genom att verifiera sitt lånelöfte via sin bank under budgivningen. För kunden innebär detta att banken finns med under bostadsresan med relevant support under vägens gång vilket ökar kundupplevelsen och minskar kundbortfall.

Nya kunder och fler bolåneaffärer

Banken får ökad exponering av sitt varumärke och sina tjänster under bostadsaffären. Genom smarta digitala lösningar kommer bolånekunden i kontakt med banken genom några enkla knapptryck.

Kontakta oss

E-post
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Telefonnummer
+46 (0)10 - 207 91 10

Adress
Kungsgatan 28
753 21 Uppsala

Nyhetsbrev