3/4 överväger att byta bank i samband med bostadsaffären

Gå från ett reaktivt kundbemötande till ett proaktivt. Med våra smarta lösningar kan ni prioritera era resurser efter behov samtidigt som era kunder får en optimal kundupplevelse under bostadsaffären.  

 

 

 

Fördelar för banker
Minska kundbortfall
Effektiv kundsupport
Utmärkt kundupplevelse
Stärkt kundnöjdhet och lojalitet
Ökad konvertering av bolån

Värde bostadsaffärer/vecka genom BudIDs tjänster

>1,1 mdkr


Vad säger kunderna?

Kundupplevelse och pris är de två viktigaste faktorerna för kunderna vid val av bank. Vidare värderar kunden bankens tillgänglighet samt hanteringstider högt för kundupplevelsen.

Bostadsspekulanterna anser att BudIDs tjänster skapar en bättre och tryggare kundupplevelse genom en kombination av en ökad digital närvaro och personlig service.

Används av marknadsledande banker som
Urval av bankfunktioner
Smart kommunikation under bostadsaffären

Som bank blir ni nu tillgängliga för kunden under bostadsaffärens viktigaste moment. Genom smarta kommunikationslösningar mellan bank och kund kan ni ge rätt service vid rätt tidpunkt och på så sätt prioritera era resurser efter vart de behövs mest. För kunden innebär det en ökad kundupplevelse med stärkt kundnöjdhet och lojalitet.

Styrkt finansiering under budgivningen

Nu kan era kunder stärka sina aktier som budgivare och bli en mer attraktiv köpare genom att verifiera sitt lånelöfte via sin bank. För kunden innebär detta att banken finns med under bostadsresan med relevant support under vägens gång vilket ökar kundupplevelsen och minskar kundbortfall.

Nya kunder och fler bolåneaffärer

Banken får en ökad exponering av varumärket och sina tjänster under bostadsaffären. Genom smarta digitala lösningar kommer kunden i kontakt med er genom några enkla knapptryck.

Tjänster för banker och bolåneinstitut

KOMPASS

Banken får insikter om kundens aktiviteter under bostadsaffären och kan på så sätt bli delaktiga och guida kunderna genom bostads-affärens knepiga delar. För kunderna innebär detta att banken finns tillgänglig och blir relevant vilket ökar kundupplevelsen och minskar kundbortfallet.

LEAD

Ökad exponering av bankens varumärke och tjänster genom oss. Kunderna kan snabbt komma i kontakt med banken och få relevanta erbjudanden anpassade efter sin bostadsaffär. Uppföljning av kund sker genom smarta digitala lösningar eller personlig kontakt.

INTEGRATE

Hjälp kunderna att hålla koll på bostadsaffären genom att samla allt i bankens app. Genom utbyte av data i realtid kan bostadskalkyler och annan relevant information om bostadsaffären integreras så att kunden får en uppdaterad och samlad bild över bostadsaffären i era system eller bankapp.

Kontakta oss

E-post
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Telefonnummer
+46 0(10) -207 91 10

Adress
Kungsgatan 28
753 21 Uppsala, Sweden

Nyhetsbrev